måndag 1 december 2008

En hektisk helg........



som avslutas med att vi skriver 1 december i almanackan..... man kan ju undra lite grann vart november tog vägen.....

Helgen gick som sagt i julmarknadernas tecken..... på fredag kväll startade den lokala på bygdens hembygdsgård....... hantverkare kom.... o stämningen var hög..... samtidigt visade man en utställning om julen..... vår Allkonstnär Marga Nilsson hade gjort en underbar utställning..... bilderna tror jag talar för sig själva..... glöm inte att klicka på dem för att se bättre..... det fanns allt från ett dukat bord..... via tomtar o julgran... till en krubba......

Marga har utställningar titt som tätt som alla handlar om seder o bruk....... i somras var det dop o bröllop som stod i blickpunkten.....

Mitt lilla bord..... inte så mycket men jag hade roligt ändå..... fick sälja en hel del så nöjd var jag.... på lördag stod jag med på Scouternas julmarknad.... vi stod på en dansbana i Folkets Park..... kallt var det men mycket folk gjorde det hela trevligt..... körer sjöng o man drack glögg o åt skinksmörgås o gröt.....

Nu har det äntligen blivit vitt på backen här hos oss också..... hoppas bara att det får ligga kvar..... allt känns så mycket ljusare.....

Mitt adventsfönster o lite handarbete som blivit klart mellan alla turer får ni se nästa gång..... är inte riktigt överens med dessa bilder..... de lägger sig inte där jag vill o de bara stökar till det.... men , men, nån gång ska man väl lära sig får jag hoppas....

Ha en skön vecka på Er allesamman.....

Kram Annika




" Grönn itte för länge när du ska gäre nôe gôtt"



Å höffer i all vâla blir dä sö långt ner te slute för??????
Kan nôe´n förklare dä för mäg.....
Tack för tipse du kusin.....






16 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hahahahhhaaa..ja nu feck ja ett gött skratt..grönne på varför i hele väla..ska det vara såå långt te slutet..men nu förstår jag...haha......Åå så du var där och sålde grejer..så kul..fick erbjudande av grannarna på fredagskväll med att följa med dit men det var för ont om tid..tyvärr..hade ju en julmarknad själv i "skolan" ..affärera geck bra för mej med..:)ska titta en gång till på bilderna nu..Jo du..du får slå på pilen där uppe i höger som tar tebaka..då kommer du up lite:). bästa adventshälsningar kusinen som börjar komma på fötter igen.

Målargården sa...

Så mysigt ni verkar ha haft. Här drack vi glögg, gick i skogen och eldade i kamin....mitt i det stämmningsfulla snöfallet. Ha en bra vecka./ Eva-Mari

Morfars bod sa...

Hej, vad trevligt ni har haft i helgen. Här har det spöregnat och varit grått mest. Ditt bord var väl fint, hoppas du fick göra lite bra affärer också.
Ha en bra vecka,Vilda Tanten

Stina sa...

Här kommer det en fläskig kram.:-)

Mia sa...

Vad roligt det verkade med helgens julmarknad. Här i vår stad är det julmarknad varje veckoslut fram till jul, tänkte gå på lördag och se om jag hittar garn. Så kanske jag skulle få igång stickivern på nytt.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Hejsan!
Visst är det kul med julmarknader. Här i Boden är det inte förrän Luciahelgen!! Men jag ska gå och njuta av allt fint, kanske hitta en fin julljusstake till.
Jasså, du törs inte räkna dina ufo:n? Ha ha, det betyder att det kan vara en stooor hög???? Du kan trösta dig med att ALLA som håller på med tyg och garn har det likadant. Jag har då inte hört någon som säger att det bara är en sak i sykorgen!!!
Nu ska jag sätta mig och sticka på julklappen till brorsdottern E.
Ha det bra!
P.S. Vi har MASSOR med snö!!D.S.

MiaMaria sa...

Hej!

Så trevligt med julmarknad..och ett bord själv är ju så kul...och mycket folk är ju inte så dumt...hoppas att din försäljning gick bra!

HA´det så gott...låter härligt med snö....
MiaMaria

Maria sa...

Det är ju så mysigt med julmarknad! Har jag ju också hållit på med som du såg...
Bra att du fick sälja!!

Viola sa...

God morgon, här vakanar man som vanligt till småregn, många plus och gråväder, så himla trist....vilken härlig julmarknad du var på, kan tänka at det var mysigt at stå där och sälja, ha en bra dag, kram

Granne med Selma sa...

Det är något visst med att gå på julmarknad. I år blir det nog ingen här hemma som jag tänkte ett tag, men jobbet har nästan tagit knäcken på mig denna höst. Finns ingen kraft kvar. Fast idah har jag haft hela arbetslaget hemma på glögg och det var lika trevligt som det brukar vara:-)
Kram på dig!

Stina sa...

Då kastar jag en snöboll tillbaka. Haha...Puss

♥ Pia... sa...

Tjabaa..jo jag ä hemme på måndagskvääl..sluter 15.00..och butiken öppnar tror jag ve femsnåre..ska kolle mea..du är välkommen ska itte bju på kladdkake denne gangen:)...du kan komme när du vill efter 15.00.... men det är bäst vi höres vid före..så jag vet att butiken ÄR öppen..PIA

Kristin sa...

Hej hej!!! Tack för kommentarerna hos mig, jag har inte haft tid att svara. Vad mysigt ni haft med julmarknad!


haha, du har så rätt så, lilla M agerar dammsugare... :-)

/Kristin

Anna sa...

Hej Annika.

Ja, du har rätt, vi har att göra, men det ser ju du också ut att ha. Stå på julmarknader tar ju också sin lilla tid.

Men jag lovar, ska ta det lite lugnt!

Du med! Ha det gott!

Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Ni verkar ha haft det fullt men mysigt:)
Kram Lallis

Tvert-om-tanten sa...

Heisan og hoppsan, og fallerallera!

Det så ut til å være mye fint på julemarkedet. Hørtes koselig ut også =)

Klem og kram