fredag 5 december 2008

Nej se det snöar........




i dag med..... nu börjar det faktiskt att se riktigt bra ut.... gillar lite vitt på backen...
Har varit inne o pillat lite med färger o så som den uppmärksamme redan sett... ska nu bara finna en snygg header också....


veckan har gått fort som en vind.. gör alltid det när man jobbar tycker jag... dagarna flyger fram o man får verkligen anstränga sig om man ska hinna med nåt mellan varven.... har varit runt o kollat på en massa bloggar o hittat mängder av vackra julbilder.... alla pyntar av liv o lust o vackert blir det..... här har det gjorts iordning ett adventsfönster iallafall..... alltid något...



den här hörnan är favoritstället just nu... ja kaminen står ju där...:) att elda är ju så mysigt o varmt blir det också..... när sambon kommer hem från jobbet o pustar direkt innanför dörren så har jag lyckats.... 26 grader är inget ovanligt i mitt kök...:)




tog o pyntade till mina smidesstakar också lite bara av farten..... är 100% säker på att jag vände bilden men........




igår kväll var det dags att pyssla igen... trogna grannarna kom o vi satte igång.... det blev lite av varje som ni ser på bilden... klicka gärna för att se bättre..... tusen tack för nåra trevliga timmar vid köksbordet.....




såg en underbar fuskkrage hos Granne med Selma...... kunde inte släppa den o gjorde en egen variant..... härlig varm o skön under kappan.... fick slänga ihop en till dotra mä....


min....

dotras....

Nästa projekt ser ut lite så här..... det är 2 olika saker som ligger o skriker efter att bli färdiga... den ljusa SKA bli klar till På spåret ikväll o den mörka på lördag..... ni får se resultatet lite senare alltså.....

i eftermiddag ska dottern på bowlingkalas o det fattades en persproffset får väl ställa upp..... sist gång la jag mig raklång baköver för golvet är ju sååå halt....:) har lovat att skärpa till mig..... annars får man ju skämmas...:)

på söndag blir det adventslopppis o så ska det nog kollas in gran om vädret tillåter....

Önskar Er alla en trevlig andra advent...

och ni........ glöm inte släcka ljusen.....

Kram Annika

"Lev nu o känn att här ä bäst, itteannre sia knuta"

12 kommentarer:

Marina sa...

Vår snö är borta, bara blött nu.
SÅ fina kragar! Tänk om man kunde sånt.
Ha det så bra!

Morfars bod sa...

Det ser så mysigt ut hos dig.
Gillar stilen. Duktig på att sticka är du verkligen.
Ha en trevlig helg, V.T

♥ Pia... sa...

Haha..DE sa du inge om...att du låg raklång efter gölve..:)..en syn för gudarna....Fin halskragen var eller vad det kallas ..te dotra..superfin..att ho är nöjd med den förstår jag...fint juligt du gjort överallt..får väl höra om strapatserna sen då.....ha de..PIA

Granne med Selma sa...

Du är ju bara fantastisk! "Jag såg en krage inne hos Granne med Selma..." Och sen gör du en! Dina stickkunskaper är ju inte av denna världen! Måste vara superkul att bara kunna se en bild och sedan göra själv.

Kram på dig!

Granne med Selma sa...

Glömde säga att det var snygga färger här inne!

Hobbygåsa sa...

Så mye flott du har her, koselig med julepynt! Jeg har en utfordring OG en award til deg i bloggen min!

hemtrevnad marie sa...

Så mysigt du har det...gillade att du har en röd ljusstake!
Vilka kragar ...jag är mållös..... sååå fina!!!
När jag blir rik ska jag beställa en av dig!
kram på dig!!

Beas sa...

Du har ju verkligen börjat få julpyssligt du med och ligger MIL före mig! :-)

Jag gillar kragarna...så otroligt fina mönster. Jag tror jag ska försöka lära mig sticka under nästa år. :-)

Ha en ljuvlig andra advent!

Kram Bea

Annika sa...

Tack för loppisturen!!! Vilka fina, röda ljusstakar vi köpte oss! Och tyget, och ljushållarna. Jag är så nöjd.

Och tack för pysselkvällen. Nu är det tradition, tror jag. Trevlig och mysigt i ditt kosiga kök.

Kram från grannen.

Helena sa...

Hej!
Så fina fuskkragar du stickat. Lyllos dig som har kamin, önskar vi också hade det för det blir så skön värme nu när det börjar bli kallt.
Ha det bra/ kram Helena

MiaMaria sa...

Hejsan!
Så mysigt du har pyntat!!!

Och vilka underbara kragar du stickat!!!!

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

Vad fint det ser ut både i och utanför ditt fönster. Vad du pysslar och står i och vad mysigt det låter med pysselkvällar vilka goa grannar du måste ha.
Förstår att din fina kamin sprider go värme i ert hus.
Kram på dig/ingela.