tisdag 23 februari 2010

Fenomenet Facebook……..

Det började försiktigt med ett liiitet klick på en invit i ett mejl….. kunde ju inte va så farligt väl…….

jaja jag kan ju lika gärna fortsätta….. skrev lite grann…..  o klickade här o där…..  o så var man då en FEJSBOCKARE……….

vad kunde detta göra…..  men så plingade inkorgen till… ett mejl…. o ett till…. o ett till….. o ett…… hjäääääälp……

hur i all världen hittar dom mig…. vad gör jag för att stoppa detta…. vill ju för allt i världen inte ha så många vänner….. vill ju välja….:) o om man avstår… blir då folk sura…..

varför vill man ha MIG till vän….. är det för att få många i vänlistan där till vänster…. ser ju att oftast har man flera hundra där…..

paniken kommer krypandes o ångern….. varför……

men så hittar jag KNAPPEN…… där uppe till höger fanns den…. LOGOUT…… klick o så ….. pust…. nu får det va bra…. för denna gång…..

äventyret Fejsbock kommer nog att få en fortsättning….. några vänner vill man ju ha…..  några jag inte har träffat på länge har hört av sig…..   kul….  men nån fanatisk fejsbockare kommer jag ALDRIG att bli….. jag håller mig nog till bloggen jag ……

Kram Annika

Rynkera - di ska bare vise hôrt ditt leende ha sôtte”

 

11 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Du..jä höller mä däg jä...nön inbiten fejsbockare blir itte jä hälller...:)

Helena sa...

Hihi..... Du är söt! Jag har hittat en del gamla kompisar via facebook. Du vet.... Såna som man inte känner tillräckligt väl längre för att kunna ringa, men som är kul att ha lite småkontakt med över nätet....
Kramkram Helena

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad facebook kan göra. Det roliga är ju att kunna återuppta kontakten med de som man inte träffat på många år. Jag har blivit fast där, fast jag har inte så många vänner, det är inte så viktigt:)

Kram Ullis

Birgitta sa...

Facebooks när nog inget för mej. Bloggen tycker jag räcker gott och väl och alla vänner man får där. Hinner ju inte sitta vid datorn för jämnan. Måste få lite gjort också. Men idag hoppar jag över vävstugan. Var till T-y på fm och snart är det dags att göra middag.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Pumlans flitiga fingrar sa...

Haha, jag skulle reagera precis som du, därför har jag kallsinnigt ignorerat alla inviter till det där mediet. jag vågar helt enkelt inte. Jag håller mig till bloggandet, det räcker så bra!

Christin H sa...

Hejsan Annika!
Jag har också blivit "lurad" till facebook. MEN jag har bara gamla vänner från förr och är stenhård med ingen från mitt närområde. Tänkte ha den för gamla vänner från skolan,skyttegymnasiet och mina blomstervänner. Det har funkat bra. Ser så många sjuka vänkombinationer som inte stämmer,så jag håller med dej. Är det status att ha så många som möjligt? De enda ungdomarna jag har är mina barn...enligt deras eget önskemål. Kram från ett mycket iskallt Jämtland (-34.6)

Bitte sa...

När du skrev det där med att det bara plingade till hela tiden för att du fick nya mail, då kände jag mig alldeles kallsvettig och tänkte att det är bra att jag aldrig gått med där, trots en inbjudan då och då!

Men jag känner flera som gillar Facebook jättemycket och som har hittat kompisar från förr där. Sånt är kul! :-)

Ha en fin tisdag!

Kramar
Beatrice

BiZen sa...

Facebook är nog inget för mig. Kan tyckas att jag är tråkig men jag har vaken tid eller lust att sitta vid datorn jämt. Dom Vänner som jag vill ha kontakt med har jag ju kontakt med på andra sätt. Känner mig nöjd med det. //BiZen

n o r d i n g å r d e n sa...

Huvva! Ja, det verkar vaar en djungel med facebook, tur jag bara är fast i bloggträsket! Jag bara älskar dina linnekuddar med svart tryck, så vackra, jag klurar på en... Mari.

lisbeth sa...

Hej Där!
Så här är det för mig, man får vänförfrågningar vissa ignorerar man, andra bekräftar man, efter ett tag ser man vilka som bara är nyfikna och aldrig skriver nåt i loggen...de kryssar jag bort fort som fan...har runt 35 vänner det räcker gott, och ibland gör jag en raid och kryssar bort igen..och allt är ju bara ett kul tidsfördriv i vardagen..och inte behöver man vara "vän" om man inte känner för det, jag blir iaf INTE sur..lycka till

MrsUniversum sa...

Oj vad du beskriver fenoment bra! Jag tycker också Bodil Jönssons "Vinter" prat i julas om facebook också var bra. Hm, varför ska "vännen" Pettersson veta vad Lundström och jag har bestämt??? Kanske är jag för ovan att allt ska vara offentligt.