torsdag 27 november 2008

Har inte lagt av.....

Nu var det länge sen sist...... vet inte riktigt vart tiden tar vägen men hos mig är den inte i allafall.... allt rusar o julen kommer närmare med stormsteg..... härligt men ändå lite stressigt.... här har vi löst julklappsbekymren..... alla klappar klara..... skönt.... så nu kan man ägna sig åt att pynta o dona inför advent..... i morrn är det julmarknad här på vår hembygdsgård o på lördag ska jag till närmsta samhälle på en annan.... lite mössor o halsband.... fat o pulsvärmare..... hjärtan o grytlappar finns på bordet..... jaja jag ska försöka fota...... men minnet som ni vet....:)


Har blivit utmanad att berätta 7 saker om mig själv..... har tänkt o tänkt o kommit fram till detta:

1. Kan inte slänga nåt som kan gå att använda..... är en hamster av stora mått.... försökte skicka saker till lopppis i somras men fann ingenting att "offra"...:)


2. Är en stooooor garn o tygoman..... älskar att ha fyllda korgar med garn o känner mig fattig om det fattas nåt..... mitt tyglager ska vi bara inte tala om......


3. Älskar att gå på loppis o samlarmässor.... att fynda är min terapi....


4. Hatar däremot att städa..... kan inte förstå vart allt kommer från...:)


5. Är otroligt pratglad.....


6. Trivs bäst hemma vid köksbordet med nåt kul pyssel...... eller en stickning..... eller nåt att sy.... eller..........


7. Min sjunde sanning är en last.... en stooooor last..... jag ääälskar kaffebröd..... småkakor o mjuka kakor...... mumssss... detta har bidragit till att jag är lite för kort till min vikt...:)

Ja dessa 7 punkter är jag.... jag skickar inte denna utmaning vidare då jag sett att många redan svarat på den men känner nån sig manad att ställa upp o inte har varit med förut så varsegoda...:)

Idag blir det inga bilder men jag ska fota imorrn på marknaden.... jag lovar.....:) kameran var tom på ström just idag..:)

Önskar med dessa rader er alla en riktigt skön första advent..... på lördag kväll tänder jag staken o myyyyyyser....

Kram Annika


" Fôlk trur hö sôm helst, bare en vesker´t "

10 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej..tack för tanken och hälsningarna..nu är lilla familjen hemma ..och allt verkar bara bra..en stor pärs för oss alla..jag börjar hämta mej..men minnesbilden mal....Jag har inte bloggat och hinner ingenting just nu...liiite stressigt...ha de så gött och hoppas du får sälja bra..jag är ju på en marknad te lördagen oxå..kram..PIA

Annelie sa...

Ha ha, gillar din kommentar. För kort för min vikt. Jag får nog instämma i det för egen del.

Kul att läsa lite om dig, tror att vi alla lider av någon form för samlarmani. Min släkt är hårt drabbad. Jag försöker bryta trenden men det är inte lätt...

Kram från ett blåsigt och grått Norge.

Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få läsa lite mer om dig. Det är mycket nu. så kul att du visar bilder från julmarknaden. Tack så jätte mycket för de söta hjärtana som kom idag. Ska visa dem i nästa inlägg, blir nog först till helgen.

Kram Ullis

Viola sa...

Hej Annika, roligt att höra av dig igen, undrade just vart du tagit vägen, vad kul nu vet vi lite mer om dig....ha en skön 1:e advent, kram VIOLA, här ska nu sättas fart med stjärnor och stakar i blåsten och regnet, vaddå advent...

Englagård sa...

Hej, jag har just hittat din blogg och blev tvungen att titta runt lite. Mycket trevligt och vad händig du är, kommer nog tillbaka och tittar lite mer:)

Ha en trevlig helg
kram Karina

Annelie sa...

Hej!
Tittar bara in för att önska God Helg!!!

Kram Annelie

Tvert-om-tanten sa...

Tusen takk for de flotte hjertene, de kom i posten i går :-) Blir fine å pynte med til jul! Artig å lese litt om deg. God helg!

Klem

Granne med Selma sa...

Attans! jag som trodde att tiden kanske fanns i Arvika *ler* Hemma hos mig är den inte heller...

Hinner knappt göra inlägg, än mindre besöka andra och rakt öss inte kommentera. Fast vi vet väl var vi har varann ändå:-)
Kram och trevlig första advent!
/Sussie

Helena sa...

Hej! Vad skönt att höra att det är fler än jag som inte riktigt hinner med. Ska också snart på julmarknad, ska sälja bröd för skolresan.
Ha det bra/ kram Helena

Anonym sa...

Tack jag önskar dig detsamma.
Vad roligt att försäljningen gick bra, alltid kul med marknader.

Ha det bra
Kram Pernilla